Nasıl Bir Mülkiye ve Nasıl Bir Mülkiyeliler Birliği

Ceride-i Mülkiye’ye
Sayfalarınızda başlattığınız bu şimdilik son derece saygılı, camiaya yaraşır bir üslupla sürdürüle gelen platform için teşekkür ediyorum.
Yazılanlara fırsat buldukça göz atıyorum, faydalanıyorum. Emek verenleri de kutluyorum.
Ancak platformun kurgusunda gözden kaçmışkimi hususları -ki bence en önemlidir- belirtmeyi yaklaşık otuz yıldır Mülkiyeliler Birliğinin hemen her kademesinde göre yapmış, tartışmaları yakından izlemiş, içinde bulunmuş birisi olarak görev sayıyorum.
Kurgu öncelik sırasına göre şöyle olmalıdır:
Nasıl Bir Mülkiyeli?
Nasıl Bir Mülkiyeliler Birliği?
Nasıl Bir Siyasal Bilgiler Fakültesi?
Eğer görüş serdedecek Siyasal Bilgiler Fakültesi Mezunlarının hepsi kendisine otomatik olarak Mülkiyeli diyorsa / diyebiliyorsa mesele yok. Ancak seçimden seçime "Mülkiyelilik" hatırlanıyorsa, bu bizim ülke genelinde dört yılda bir seçimlerde yurttaşların                << SEÇMEN>> kimliğiyle oy kullanmalarından öte gitmiyor.
Mülkiyeliler Birliği'ne üye olmuş olan yaklaşık 10.000 Mülkiyeli var. Bunların hayatta olanları muhtemelen 8500 - 9000 civarında.(Son net rakamları bilmiyorum). Ancak Mülkiyeliler Birliğinin toplam gelirleri içerisinde üyelik aidatları yüzde kaç acaba?
Hatta görüş bildirecek olanlardan acaba Mülkiyeliler Birliğine üye olmayan da var mı?
Ayrıca düzenlenen pek çok sayıdaki etkinlikte katılımcı sayısında 40 sayısı aşılamıyor, 15- 25 kişi sınırında kalınıyorsa bu konuda çok uzun uzun konuşup bir çare bulunmalı.
Bizim ülkemizde en kolay iş yönetimde görev alanları acımasızca eleştirmektir.
Bu en azından benim tanıklık ettiğim son otuz yılın bütünü için geçerlidir.
Sağlıklı tartışmak için eksik olan ‘Nasıl Bir Mülkiyeli?’ sorusunun da yanıtlanması çok önemlidir.
Zira Mülkiyeliler Birliği adı üstünde Mülkiyelilerin Birliğidir. 
         Bir de her üç soru içtenlikle tartışılırken, 12 Eylül öncesi siyasi aidiyetler temelinden daha çok, günümüz gelişmeleri temelinde bir üslup kullanılmasına azami ihtimam gösterilmelidir.
İlk fırsatta genişçe görüş ve önerilerimi yazacağım.
Selam ve sevgilerimle.
                                                                 Serdar Şahinkaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder